Rychlé načítání stránek je důležité z pohledu uživatele pro příjemné nakupování a brouzdání online, pozitivní dopad má ale i na vyhledávače, které zobrazují váš e-shop nebo web v organickém vyhledávání na lepších pozicích. Díky tomu k vám přichází více zákazníků z neplacených výsledků hledání a šetříte tak peníze za reklamu.
Vliv rychlosti na pozice není žádnou novinkou. Zohledňuje se ale i v PPC reklamě a je jedním z kritérií pro výpočet ceny, kterou zaplatíte za proklik. V uplynulém roce navíc Google výrazně „přitvrdil“ a zpřísnil hodnocení rychlosti, čímž zavařil e-shopům a webům na celém světě.
Přechod na vlastní šablonu
Pro e-shop realgeek.cz bylo svižné načítání stránek jedním z klíčových požadavků při redesignu obchodu. K výše zmíněným důvodům se přidala i potřeba zvládat velký nápor návštěvníků. Každý měsíc totiž e-shop zaznamená průměrně 200 000 návštěv a 4 500 objednávek, ve vánoční sezoně dokonce téměř 13 000. Klient se proto rozhodl investovat do vývoje vlastní PrestaShop šablony. Díky kompletnímu naprogramování od základu jsme dosáhli v nástroji Google PageSpeed Insights hodnocení rychlosti 99 ze 100 pro desktop a 84 pro mobil.
Jak zrychlit načítání s malým rozpočtem
Pro zlepšení výsledků není vždy nezbytné pořídit šablonu na míru nebo dělat rozsáhlou optimalizaci za statisíce. Často výrazně pomůžou i menší změny. Řešení bývá individuální, protože každý e-shop je jedinečný, má jiné potřeby a požadavky na počet produktů, velikost obrázků, množství textu, počet přístupů apod. Ke zrychlení obvykle přispějí i drobné úpravy jako implementace CDN, vypnutí interních statistik PrestaShopu, pokročilá optimalizace obrázků přes reSmush.it nebo pokročilé nastavení cache. Významně pomáhá i volba hostingu s lepšími parametry, na které není možné dosáhnout u poskytovatelů typizovaných webhostignů, které se snaží zaujmout především nízkou cenou.
Jak jste na tom vy? Udělejte si test rychlosti s PageSpeed Insights.
Chcete zrychlit e-shop?
Objednejte si analýzu stavu s návrhem úprav