Google dlouhodobě apeluje na zvyšování kvality webů, které se chtějí umisťovat na předních příčkách ve vyhledávání. Známkou kvality je pro něj dobrý uživatelský zážitek. Proto v květnu 2021 spouští nové hodnocení webů na základě TOP 3 metrik uživatelského zážitku, takzvaných Core Web Vitals. Všechny opět souvisí s rychlostí načítání stránek.

Kvalita webových stránek stojí z pohledu nadcházejícího updatu na třech pilířích:

  • Rychlost načítání = Jak rychle se prvky objevují na obrazovce.
  • Interaktivita = Jak rychle stránka reaguje na podněty uživatele.
  • Vizuální stabilita = Zda se v průběhu načítání prvky na stránce pohybují, poskakují.

Core Web Vitals jsou metriky pro měření těchto pilířů:

  • Largest Contentful Paint (LCP) = Jak dlouho trvá, než se zobrazí největší kus obsahu.
  • First Input Delay (FID) = Jak dlouho trvá reakce prohlížeče na první interakci uživatele, například kliknutí na tlačítko.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) = Jak moc se pohybují prvky na obrazovce během načítání.

Metriky budou využívat údaje o používání v reálném světě. Google sbírá data odděleně pro mobilní a desktop verzi webu. Pro výrazně lepší umisťování ve vyhledávání je potřeba mít všechny metriky zelené, tedy Dobré. Změna nebude mít masivní dopad ihned po zavedení, ale postupem času budou metriky stále důležitější.

Jak si stojí váš web si můžete ověřit v Google Search Console a v PageSpeed Insights.

 

Google Core Web Vitals

Core Web Vitals – tři nové klíčové metriky Google pro hodnocení uživatelského zážitku na webu.

 

Chcete se na něco zeptat? Ozvěte se nám.