Doručitelnost e-mailů je stále aktuální téma. A nemusí se jednat jen o doručitelnost newsletterů. E-mailem doručují e-shopy zákazníkům informace o změně stavu objednávky, potvrzení z různých formulářů a další důležité zprávy, které by neměly spadnout do spamu.
Zprávy posuzují antispamové filtry a podle jejich kvality následně rozhodují, jestli e-maily doručí příjemci nebo je zablokují. Správně nastavený e-mail je velmi důležitou součástí dobře fungujícího e-shopu.
Jak funguje spam skóre
Každý e-mail je před doručením příjemci ohodnocen spamovým a/nebo antivirovým filtrem. Pokud nemá dostatečné skóre kvality (spam skóre), doručí se do složky Spam nebo může být dokonce zablokován a k doručení nedojde vůbec. Pokud odesíláte e-maily automatem (např. zprávy o stavu objednávky), tak se o tom ani nemusíte dozvědět.
Jak otestovat kvalitu e-mailu
Skóre e-mailu lze otestovat velmi jednoduše pomocí řady online nástrojů. Jedním z nich je například Mail Tester.
Test probíhá jednoduše. Stačí z vašeho systému (např. e-shopu nebo webu) odeslat e-mail na adresu testovací schránky, kterou vám vygeneruje Mail Tester. Obratem stránka zobrazí skóre kvality a návrhy, co je třeba upravit nebo zlepšit.
4 základní tipy na zlepšení skóre kvality
Validní SPF záznam
SPF záznam zjednodušeně říká, které servery mohou odesílat poštu pod jménem vaší domény. Zabraňuje tedy podvržení odesílatele e-mailu.
Funkční DKIM
Metoda DKIM ověřuje, zda nebyla e-mailová zpráva na cestě mezi odesílatelem a příjemcem pozměněna.
Ověření pomocí DMARC
Mechanismus DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) využívá výše uvedené SPF a DKIM pro validaci e-mailových zpráv.
Server není na blacklistu
Server, ze kterého odesíláte e-maily, nesmí být veden na spamových blacklistech (seznamy IP adres serverů, které rozesílají spam).
Máte problémy s e-maily na vašem e-shopu?
Dejte nám vědět, problém vyřešíme.