Český internetový portál a vyhledáváč Seznam.cz chystá výraznější změny pro PPC systémy Sklik a Zboží.cz. Projekt pojmenovaný Seznam Nákupy by měl přinést jednodušší správu a výkonnější produktové reklamy na těchto platformách.

Jak vypadá produktová inzerce

S produktovou inzercí se na internetu setkáváme běžně. Jedná se o propagaci konkrétního zboží z e-shopů. Produktová data se do reklamních systémů odesílají v podobě XML feedu, který obsahuje informace o výrobku jako název, cena, popis, dostupnost, obrázek apod. Produktové inzeráty se zobrazují například ve vyhledávačích u výsledků hledání (Seznam, Google), na cenových srovnávačích (Heureka, Zboží, Glami) nebo také jako dynamický remarketing. V takovém případě se uživateli po opuštění e-shopu zobrazují navštívené produkty.

Google umožňuje vytvářet většinu produktové inzerce na jednom místě. Data z feedu se nejprve zpracují v Google Merchant Centre a následně se v Google Ads tvoří a spravují kampaně. Nejznámější jsou placené nabídky produktů nad výsledky vyhledávání. Google nabízí i cenový srovnávač Nákupy, který ale v Čechách nemá silné postavení. Pod názvem Google Nákupy si spíš představíme právě reklamy ve vyhledávání.

Google Nákupy

Seznam zobrazuje produktové inzeráty na velmi podobných místech jako Google, ale kampaně se spravují na dvou místech – v Sklik a v administraci srovnávače Zboží.cz. Stačí mít jeden produktový feed, ale bidding a výběr sortimentu, který chcete propagovat, se provádí odděleně. Následně se na určitých plochách zobrazují produkty z Sklik kampaně a na jiných zase ze Zboží.cz. Každý systém má také vlastní měření a zobrazení výsledků. To komplikuje vyhodnocování a reporting výkonu.

seznam nákupy

Nové Seznam Nákupy od poloviny 2022

Seznam aktuálně pracuje na vytvoření takzvaných Seznam Nákupů. Hlavní náplní je zjednodušit správu produktové inzerce a zvýšit její výkon. Seznam slibuje, že bude stačit jedna kampaň na obsloužení produktové inzerce na Seznam.cz i na Zboží. Veškerá administrace se bude provádět v rozhraní Sklik. Hotovo má být v polovině roku 2022.

Seznam Nákupy mají přinést:

  • Jednodušší měření a vyhodnocování (jeden měřicí kód)
  • Jednotné statistiky výkonu produktové inzerce
  • Jednodušší bidding – nastavení na jednom místě
  • Vyšší výkon pro inzerenty – větší zásah
  • Rychlejší správa
  • Pokročilejší inzerentské rozhraní pro správu
  • Pokročilá nastavení přes API
  • Jednotná fakturace a nabíjení kreditu

Některé změny už jsou na světě, například jednotný měřicí kód nebo zobrazení kampaně ze Zboží v Sklik. Další kroky jsou v plánu až do roku 2022.

Fáze:

Cofis maskot pro spojení sklik a zboží do seznam nákupy

Chcete reklamu na Seznamu?

Napište nám. Postaráme se o vaše kampaně.

Zpráva byla v pořádku odeslána, děkujeme. Co nejdříve vám odpovíme.
Při pokusu o odeslání vaší zprávy došlo k chybě. Prosím zkuste to znovu později.